.

  קורס פורץ דרך בפסיכותרפיה רפואית  

פסיכותרפיה רפואית

התמודדות בריאה
עם מצבי חולי

4 גישות טיפוליות ממוקדות ופרקטיות

שיסייעו לכם להגדיל את כמות ההצלחות בקליניקה במציאות שבה
כמות האנשים הזקוקים לטיפול נמצאת בשיא חדש

______

החל מ-9.2.2022   |   ימי רביעי   |   16:30-21:30   |   הרצליה

אנשי טיפול חדשים ו-ותיקים, מאמנים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים, אחיות, מטפלים באומנות, יועצים זוגיים ומשפחתיים ואנשי חינוך והוראה

בימים בהם העולם עסוק בחולי וחש איום ממשי, חשוב לרכוש כלים פרקטיים טיפוליים כדי להגיע ולעזור לכמה שיותר מטופלים להתמודד בהצלחה עם המציאות המאתגרת בקליניקה

ההתנהלות של מטפלים וקליניקות
לפני המשבר שפקד אותנו בשנה וחצי האחרונה ומאז - כמעט ולא השתנתה:
השפה, השיווק, כלי הטיפול,

לעומת זאת, המציאות של המטופלים שלנו השתנתה מקצה לקצה.

אי אפשר להשיג תוצאות טובות עם הרגלים וכלים ישנים.

אם יש משהו שאני יודעת אחרי 22 שנים בתחום הטיפולי זה שאנחנו, המטפלים, חיים בגישת ה-"תלמיד הנצחי" ונמצאים בלמידה וצריכת ידע מתמשכת. ועדיין, למרות הגישות השונות שאספנו לאורך השנים, מטפלים רבים עדיין מרגישים שאין להם מספיק כלים כדי להיות יעילים מול מגוון רחב של מטופלים.

וזה מבלי לקחת בחשבון משברים, מגפות, העובדה שכמעט כל בית בישראל (ובעולם) נמצא ב"מצב צבירה" של "פצצה מתקתקת".

 

אחד הסודות השמורים בתחום הטיפול אומר ש-אין דרך או שיטה אחת לעזור למטופלים. בארגז הכלים שלנו חייבים להימצא כמה שיותר שיטות טיפוליות, בפרט מתחום הפסיכותרפיה הרפואית!

 

הנה 5 תובנות קריטיות שאספתי לאורך השנים בהן לימדתי מעל ל-500 מטפלים וטיפלתי, באופן אישי, ביותר מ-5,000 מטופלים:

1. אי אפשר להשיג הצלחות ניכרות, בצורה עקבית ולאורך זמן, מול מטופלים אם מתמקדים בחלק החולה של המטופל במקום בבריא

2. אם רוצים להבריא מטופל, אי אפשר להסתכל רק בהיבט של זכוכית המגדלת האבחונית

3. טיפול זה לא דת, לא צריך להאמין בזה, מה שצריך זה שיתוף פעולה בסיסי עם המטופלים

4. מטפל אחראי על 100% מהאחריות המקצועיות והאתיקה, הוא אחראי על 0% מהשינוי של המטופל

5. הסוד להצלחה בקליניקה: טיפול גמיש, מותאם אישית ונטול אג'נדה!

היות ומטפלים עוסקים בחיים של בני אדם, לא פעם אנו חשים את "גישת המתחזה" או מרגישים שאנחנו לא מספיק טובים, מתגלחים על מטופלים ואולי לא עושים בדיוק את מה שיעזור להם להבריא.

זה עולה לנו בבריאות: פיזית או נפשית ובתסכול אדיר.

 

הפתרון היחיד ל"תופעה" הזו הוא לרכוש כמה שיותר כלים שמתאימים לתקופה, ולא להסתפק בידע שרכשנו בעבר: באקדמיה או במוסדות לימוד שונים.

 

אי אפשר שלא לשים לב, בתקופת המשבר בשנה האחרונה, שהמטופלים מרגישים שעד שהמציאות לא תחזור לשגרה - המצב שלהם לא יוכל להשתפר.

המטפלים לעומתם, מרגישים תקועים אל מול ההרגשה הזו, כי את המציאות הרי אין לנו איך לשנות, המצב הפיזי והנפשי ממשיך להידרדר והבעיה הקשה ביותר היא שרוב המטפלים לא שינו כמעט כלום במשבר: השפה שלהם אותה שפה, הכלים נרכשו הרבה לפני המשבר, השיווק... המסרים... הכל זהה אחד לאחד למה שהיה קודם.

אבל המצב רחוק מלהיות דומה

עם יד על הלב, כמה פעמים במהלך טיפול, מצאתם את עצמכם, שואלים את המטופל שאלה כשאתם כבר עונים לעצמכם את התשובה הרצויה בתוך הראש?

לא פעם, אם המטופל לא עונה, במישרין או בעקיפין את מה שרצינו לשמוע, אנחנו מתחילם לשאול שאלות מכוונות.

לא פעם מטופלים פורשים מטיפול. זה כמובן משפיע על השיווק שלנו, האגו, כמות ההפניות, הפרנסה ומה לא.

האמת היא, שלא פעם אנחנו בעצמנו "מבריחים" מטופלים מסיבות שונות ומגוונות.

למשל - אנחנו נוקטים בגישות טיפוליות שאנחנו מתחברים אליהן וזו טעות קשה. נקודת הייחוס של אדם אחד איננה דומה לאחר (או לשלנו).

מה מייחד את מרכז הלימודים שלנו?

אנחנו מרכז אקטואלי - מביאים ל"קדמת הבמה" את הכלים הרלוונטיים והאפקטיביים ביותר בהתאם למציאות, למשברים ולצרכי המטופלים והמטפלים

מוסד הלימודים היחיד בישראל שמלמד 12 גישות ומבחין בין טיפול בזמן משבר לשגרה ובין כלים מעולם הפסיכותרפיה הכללית לרפואית

במרכז שלנו לומדים הרבה יותר מגישה מערבית אחת וגישה מזרחית אחת - השילוב מייצר סט כלים אדיר למטפל

גישות מהירות לא מחזיקות מים - הדרך היחידה ללמוד מגוון רחב של גישות הוא להבין שזה לוקח זמן. בעולם הטיפול אין "זבנג וגמרנו" או שרביט קסמים

תודה על הידע הרב, התבונה להעבירו בבהירות, בגובה עיניים, על הדגשים הבלתי מתפשרים על למידה חוויתית ותרגול ועל הנדיבות הרבה שמאפשרת לי לקרוא למרכז לימודי – בית.
ממליצה לכל מי שעוסק ו/או מעוניין בנפש האדם לבקר בבית כזה.

ליאנה קורן
פיזיותרפיסטית ופסיכותרפיסטית גופנית

3 דברים שכדאי לחשוב עליהם

1

לראות את החלק הבריא של המטופלים ואת הכוחות שלהם (גם כשהם לא רואים את זה)

 

לאורך עשרות שנים בתחום הטיפול, אחרי שעבדתי בבתי חולים בישראל ובשירות למען הילד בוומבלי בלונדון, שמתי לב שהשפה שבה מטופלים משתמשים בה נוטה להיות שלילית וביקורתית:
"אני דכאוני"
"אני חרדתי"
"אני סוכרתי"
"אני חולה בסרטן"

הם מצמצמים את עצמם למחלה
אני=המחלה !
מחובתנו לשנות את נקודת ההסתכלות בטיפול- אנחנו הרבה יותר ממה שמאיים על הבריאות שלנו ועלינו

2

פריזמת האבחון

 

לא פעם, מטפלים, מסיבות שונות ומגוונות כגון: הכלים שאספו באקדמיה, מסתכלים על המטופל בפריזמה שסובבת סביב האבחון ובכך לעתים הופכים אותו לזהות הטוטאלית של המטופל:
"זאת- פוסט טראומה, זה- נרקיסיסט, הוא- בורדרליין" וכדומה
כבר אז חשבתי לעצמי: "אם אני מטפלת באדם, ומצליחה להעלים מחלה כלשהי - עם מה נשאר המטופל? הרי המחלה תפסה חלק אדיר בתוכו".

הדברים האלה קצת מזכירים הורות: אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבור הילדים שלנו: ללמד אותם עצמאות, כלכלה, לשמור על הבריאות, ובאופן כללי להכין אותם לחיים, מצד שני אנחנו כן רוצים שהם יצטרכו אותנו - חיבוק, מגע וכו', וזה עשוי לייצר בקרב ילדים חוויה של חוסר מסוגלות.

מהמקום הזה בדיוק, יצרתי קורס לימודי פורץ דרך בתחומו לפסיכותרפיה רפואית בכדי לעזור למתמודדים עם חולי כרוני.

3

"השילוש הקדוש": המטפל, הטיפול, המטופל

 

הטיפול:

חשוב ללמוד להעצים זהות בריאה גם אצל המטופל וגם אצל המטפל,

לרכוש כלים מעולם הטיפול הפרטני וגם המשפחתי קצר המועד בצורה ממוקדת כך שהתהליך הטיפולי יקדם וישבור דפוסים מערכתיים.

לדעת להסתכל על דברים מעמדת הגיבור ולא רק הקורבן,

להתעמק בחוויה האישית ולא (רק) בתיאוריה הכללית,

לשלב מגוון שיטות כגון: SE, מיינדפולנס, CBT, NLP, EMDR, שילוב עבודת גוף עם נפש

ולגרום למטופלים להשתחרר מהלחץ האינסופי להוכיח את עצמו בעיני המטופל ומהגישה הדיאגנוסטית שמחלישה אותו.

המטפל:

סיפוק - מטופל מחלים מהר יותר, קליניקה עובדת חזק יותר, שגשוג אישי וכלכלי, היכולת לראות את החלקים הבריאים ולא רק החולים

ביטחון - שחרור וחופש מ"כבלי האקדמיה", עצמאות של המטפל שמתחיל למצוא את הדרך שלו וללמד את המטופלים להשתמש בכלים בצורה עצמאית

מקצועיות - קפיצה מקצועית, קבלת כלים וגישות חדשות ובניית מוניטין ואוטוריטה חזקה יותר

המטופל:

משתחרר מזהות החולה והנכה, לומד להתחבר לחלק הבריא בתוכו ולהעצים אותו, רוכש כלים לעזרה עצמית ומשתחרר מדפוסים שתוקעים ומכאבים ועובר מסע של שינוי זהות - מעמדת הקורבן לעמדת הגיבור.

קצת מידע על הכלים והגישות שתלמדו בקורס

מיינדפולנס והחווייה הסומטית - מסייע למטפלים להקשיב למסרים של הגוף, להבין בכל שנייה מה קורה למטופל בחדר וכתוצאה מכך לייצר את החלק הבריא ולהיות מדויקים

NLP ושימוש במטאפורות - שיטת טיפול, שמאפשרת למטופלים לחזור להיות בקשר הדוק ואיכותי עם עצמם, לשבור דפוסים ושפה הרסנית ורעילה ולייצר שפה בריאה לאורך זמן

CBT - היכולת לראות את המסוגלות של המטופלים גם כשהם לא רואים אותה, לביים סרט חיובי ולהטמיע אותו בהצלחה

EMDR - גישה המגרה את שתי ההמיספרות במוח ומאפשרת לעבד אירועים שליליים ולהשתחרר מהם בצורה מהירה, יעילה וממוקדת

גישה מערכתית - אולי עקב האכילס הטיפולי הגדול ביותר. גם כשמטופל מגיע לטיפול פרטני/אישי, עלינו להתייחס לכל מערכות היחסים המשמעותיים שלו ולעתים אף לטפל טיפול משפחתי קצר מועד החיוני להבראת המטופל.

כבר במהלך הקורס מצאתי עצמי מתרגלת את הכלים עם לקוחות ויוצרת עבורם מרחב מאוד משמעותי שעבור חלקם עשה שינוי בפגישה אחת בלבד... רונית מטפלת נדירה כי אין הרבה אנשים שמכירים מגוון כה רחב של שיטות ומגיעים עם נסיון מחדר הטיפולים. ממליצה בחום!

עינת מאור
ייעוץ משפחתי, הדרכת הורים, תקשורת ואמון

מה עושה את ההבדל בין הצלחות גדולות לכישלונות בקליניקה?

הידע איך לשלב שיטות טיפול שונות
ולהתאים אותן באופן אישי לכל מטופל.

היכולת לזהות מהר מה לא עובד
מבין מאות השיטות הטיפוליות הקיימות
ולמצוא לפחות שיטת טיפול אחת שכן תעבוד על כל מטופל.

המסוגלות להתמחות בבעיות מהן המטופלים סובלים 
במקום להתמחות בשיטה כזו או אחרת.

איך עושים את זה?

ויותר חשוב, האם אתם יכולים להרשות לעצמכם לא לדעת איך עושים את זה?

מה כולל הקורס?

9 מפגשים ממוקדים

80 שעות אקדמאיות

זום + מפגשים פרונטליים 

סופרוויז'ן על 2 מטופלים

על כל מטופל 5 מפגשים

פורום מקצועי סגור באתר

עם גישה לכל החיים

קבוצת ווטסאפ סגורה

להתייעצויות על מקרים, מטופלים ותהליכים

חומרי לימוד

חוברת מקיפה

הקלטות של שיעורי הקורס

גישה ישירה לספריה דיגיטלית

 תעודה למסיימים

______

למי הוא מיועד?

מטפלים

מאמנים

פסיכולוגים

עובדים סוציאליים

פסיכותרפיסטים

רופאים

מטפלים באומנות

מדריכי הורות

יועצים זוגיים
ומשפחתיים

מורים
ואנשי חינוך

כל מי שרוצה יותר
סיפוק מקצועי משלו

כל מי שרוצה יותר
הכנסות מהקליניקה

כל מי שרוצה אחוזי הצלחה
גבוהים יותר בתהליכי טיפול

כל מי שרוצה להיות מטפל
פחות "מקובע" ויותר יצירתי

כל מי שרוצה יותר
שביעות רצון של הלקוחות

חיפשתי קורס ענייני, ממוקד ובעל ערך, בלי הרבה שטויות. וזה בדיוק מה שקיבלתי – תכנים עמוקים, תשובות ברורות, כלים חזקים ויעילים שאני משתמש בהם ביום יום שלי כמאמן ומלווה עסקי. ממליץ בחום על התכנים והקורסים של רונית.

עופר מכמל
מאמן, מנכ"ל הסמוראי, מלווה עסקי

תעודת סיום הקורס

אודותינו

המרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית של רונית חיימוב נוסד ב-2012 לאור ניסיון מקצועי של מעל 2 עשורים של רונית עם מקרים מורכבים.

האני מאמין של המרכז הוא שיש הרבה גישות טיפוליות היום בעולם הטיפול ודרך הטיפול המדוייקת והיעילה ביותר היא התאמת הגישה באופן אישי למטופל תוך שילוב גישות ויצירתיות בטיפול.

סגל ומטפלי המרכז באים ממגוון שיטות ותחומים ומוכשרים לטפל ב-12 גישות טיפוליות ביניהן הגישה הדינאמית האינטרסוביקטיבית, CBT, NLP, Mindfulness, SE, EMDR, IEMT, MOM, DBT, סכמה תרפיה IPT ועוד.

במרכז הוכשרו עשרות מטפלים ועברו תהליך אלפי מטופלים.

אנו מהווים בית למטפלים ומטופלים ומאפשרים הכשרות וטיפולים אינטנסיביים ממוקדים.

הכירו את רונית
מייסדת המרכז

הכירו את לני
מרכזת שלוחת הצפון

לני אילנה אדרי, פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית.

מאסטר NLP, מטפלת בטראומה וחרדות, יועצת נישואין והורות ומטפלת זוגית. משלבת כלי טיפול רבים, מהטובים בעולם.

מנחה סדנאות העצמה ומודעות אישית. מנטורית, מטפלת באמצעות דמיון מודרך, פסיכודרמה, CBT, סכמה תרפיה,
EMDR - IEMT, מיינדפולנס ועוד.

בוגרת המכון לחקר הזוגיות LA VIDA - "הוראה של זוגיות" באוניברסיטת בר אילן.

בוגרת ביה"ס "תות תקשורת ותוצאות" בהנהלת אלון גל.

בוגרת "המרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית - בדרך של רונית" - טיפול משולב בטראומה וחרדות, ילדים, נוער ומבוגרים.

הכירו את צוות המרצים

סיגי (סיגלית) ברזילאי  |  מנכ"לית שותפה

פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית, שיקום לקויות למידה, ספורט טיפולי.
מטפלת בחרדות וטראומה לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז בכל הגילאים.
בעלת ניסיון של 30 שנים בתחום הטיפול.
בוגרת המסלול לפסיכותרפיה אינטגרטיבית.
סופרווייזרית של סטודנטים במרכז.

מוריה רובין קסוס  |  רכזת תחום NLP במרכז 

NLP מאסטר וטריינרית NLP שהוסמכה ע"י ד"ר ריצ'ארד בנדלר ממייסדי השיטה.
מורה ל-NLP לימדה גם במכללת NLP לשם שינוי.
מפתחת שיטת האימון המנטאלית "נקודת זינוק". מרצה ומומחית בפיתוח אסטרטגיות מוטיבציה. מפתחת הקורס "דמיון מודרך - כל אחד יכול" המקנה למורים בבתי הספר כלים להעברת תהליכי מיקוד ורגיעה לתלמידים.
מעבירה קורסים וסדנאות בתחום המוטיבציה, הדמיון המודרך ותכנות המוח ותת המודע להצלחה. בעלת תואר במשפטים ועורכת דין בהכשרתה.

דב מידן  |  רכז תחום IEMT במרכז 

בראש ובראשונה, דב הוא טריינר בשיטת IEMT וכמובן מטפל בשיטה זו. זאת לאחר שהוכשר לכך ע"י מפתח השיטה, אנדרו ט. אוסטין, בלונדון, אנגליה.
בעבר העביר את סדנאות ה-IEMT והכשיר מטפלים, נלפיסטים, פסיכולוגים ועוד בשימוש בשיטה וטכניקת IEMT באחד מבתי הספר המצויינים והמוכרים ל-NLP בישראל. כיום דב מעביר סדנאות אלו בעצמו בצורה הנאמנה למקור באנגליה.
בנוסף עבר הכשרה ברמת Master of NLP ו-NLP Coach.
הניסיון של דב מוכיח שאפשר בזמן ממוקד ליצור שינוי אמיתי.

שאלות ותשובות

אני מטפלת בתחילת הדרך הקורס יתאים לי?

מאחר וזהו קורס המיועד באופן ספציפי למטפלים המתמודדים עם מצבי חולי של מטופליהם הקורס נותן בסיס להתמודדות עם מצבי חולי ויכול להתאים למטפלים בעלי ותק שונה. הקורס משלב מגוון גישות ולכן תוכלי לקבל מענה ממוקד לטיפול במצבי חולי כרוני.

כבר הייתי בקורסים דרך מערכת הבריאות, יש לי ניסיון, זה מתאים לי?

המרכז האינטגרטיבי משלב בין מגוון גישות ביניהם: מיינדפולנס, CBT, NLP, EMDR, SE ועוד... כך שגם אם יש לך ידע בתחומים הקשורים לבריאות - מגוון הכלים והשיטות והאינטגרציה ביניהם תאפשר לך לקבל ידע חדש ממוקד ואפקטיבי.

הקורס עוסק בשילוב בעבודת גוף ונפש ביחד כאותה מערכת- שילוב מנצח שלרוב לא קיים בקורסים אחרים. אנו נלמד אותך לעבוד עם הגוף והנפש יחדיו.

מה לגבי כל הנושא של תת מודע?

לגבי תת המודע, תחום שחקרתי אותו לעומק במשך שנים, יש דבר אחד קריטי שצריך לקחת בחשבון -
פרויד הגדיר תת מודע כ-"ארץ שוממה פרועה שיש לכבוש אותה מלאה בסכנות".

אם תרצו לדייק, ההגדרה המדויקת היא זו:

"ארץ פראית וקמעית ששולטת בהווית האדם מבלי שהוא מכיר בה ויכול להתבונן בפני הסכנות שלה
מטרת הטיפול היא לכבוש ארץ לא נודעת זו"

אז איפה הבעיה?

לא כובשים ארץ שוממה ב 3-4 מפגשים. אי אפשר להילחם בסכנות ב"רגע וחצי". אם ארץ היא שוממה, יש להצמיח אותה, הצמחה לוקחת זמן ודורשת כוחות רבים, אנרגיות ומשאבים.

בלימודים אצלינו תרכשו כלים פרקטיים בתחום תת המודע, אבל בצורה רצינית ועמוקה.

האם זה לא נגיעות/שטחי 4 שיטות ב-9 מפגשים?

אנו עוסקים בתיאוריה בצורה ממוקדת ונותנים מכל גישה את הפרקטיקה לעבודת שטח יעילה סביב המצוקות של המטופל.

הקורס נועד למטפלים שיש להם עולם עומק תיאורטי ומחפשים פרקטיקה אחרת לעבודה בימים אלו של משבר.

אנו מתעמקים בחוויה הסובייקטיבית, בפרקטיקה ובסוגיית הפסיכותרפיה הרפואית ולכן מקבלים מכל גישה את הפרקטיקה.

האם זה מוכר לגמול/מלג?

לא. יחד עם זאת מי שרוצה לצאת לעצמאות ורווחה - זה פחות משמעותי כי אלו תוספות שניתנות רק במערכת הציבורית.

זה יקר עבור 9 מפגשים

מקבלים בנוסף סופרוויז'ן על 2 מטופלים - כל מטופל 5 מפגשים
הטבות
בית
קבוצת ווטסאפ ופורום להתייעצויות לכל החיים

אני לא מתחום הבריאות

בימים אלו הקורס הזה הוא חובה לכל מטפל.

 

למידע נוסף על הקורס

השאירו פרטים, נשלח לכם למייל ערכת מידע ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

לכל שאלה נוספת

התקשרו למספר 053-2855955

לשיחה עם יועצת הלימודים שלנו

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.